January 20, 2011

kerana sujud

Salam sejahtera. Syukur kepada Allah yg telah memilih kita daripada kalangan hambahNya yg sujud kepadaNya. Xde apa pun untuk post kali ini, melainkan sedikit perkongsian tntang SUJUD. Moga2 kita tergolong dalam golongan hamba2Nya yg sentiasa sujud.
Sujud,
tatkala terciptanya Adam,
bergemanya seru di langit,
memerintah sekalian malaikat,
sujud hormat kepada Adam,
Sujud,
kerna ego yang marak membakar,
terkabur jua pandangan hati,
sang iblis ingkar bongkok,
kerna ia dari panas api
Sujud,
mulanya kisah sang iblis,
dari abid kepada kafir ,
dari soleh kepada toleh,
hanya satu cita yang diimpi,
menyeru teman di dunia kini,
agar nun di jahannam tidak menyepi
Sujud,
engkau pemisah,
antara syurga dan neraka,
antara gelap dan sinar,
antara insan dan syaitan,
antara hak dan batil,
antara musa dan firaun,
antara syukur dan takbur,
Sujud,
aku bersaksi engkau agung,
kerna engkau mengenalkanku denganNya,
engkau jua yang mendampingiku,
tatkala aku dipisah dengan tembok lahad,
engkau jua yang membelaku,
setibanya aku di mahsyar sana,
dan,
engkau jua yang bersaksi,
aku adalah abid,
duhai Robb yang izzah,
terimalah kami dgn rahmat,
terimalah aku dengan sujud.

Sujudlah kalian...


 

Harap bermanfaat^_^. Wasalam.

2 comments:

  1. barokalalhufik...
    nta wak sdiri ko ni?
    nk copy paste? leh?

    ReplyDelete
  2. hehe...ana hanya pinjam ilham yg Allah bagi...:p
    ambillah apa2 yg mmberi faedah bersama ea..n ana amat3 mengharapkan benih2 nasihat ditanam di laman ini agar bisa tumbuh menjadi pohonan yg berbakti^^

    ReplyDelete